Selecteer een pagina

Wat doet een Online Business Manager?

Stel jezelf bij alles wat je doet de vraag:

u

Is dít iets wat ík écht zélf móét doen?

Is het antwoord nee? Dan kan je Online Business Manager het doen of regelen!

Een Online Business Manager (OBM) is diegene die strategisch met je meedenkt zowel voor de korte- als lange termijn en je onderneming helpt groeien, ze neemt je het dagelijks management van je bedrijf uit handen. Zij ontzorgt jou zodat jij alleen hoeft te doen wat alleen jij kán doen: werken met klanten, producten en diensten ontwikkelen, sales & marketing en ‘the big picture’. Zij neemt je AL je regel en organiseer werk uit handen. Zij brengt (virtuele) mensen en middelen bij elkaar. Zij zorgt voor focus. Zij managet jouw projecten, processen, team en prestaties. Klik hier voor de verschillende OBM pakketten.

Waar moet je aan denken?

Project management

Een strategisch plan van aanpak ontwikkelen met als doel succesvolle resultaten van  alle projecten, lanceringen, programma’s en andere initiatieven

  • Online project management systeem inrichten en bijhouden
  • Plan van Aanpak opstellen inclusief planning
  • Project leiden en taken delegeren aan teamleden
  • Project status en planning communiceren naar alle partijen
  • Project budget bewaken
  • Problemen snel en adequaat oplossen
Operationeel management

Een proactieve omgeving creëren waar iedereen fijn en productief kan werken aan de groei van het bedrijf

  • Dagelijkse leiding
  • Service aan huidige en toekomstige klanten
  • Ontwikkelen en automatiseren van systemen en procedures
  • Digitaal handboek samenstellen en bijhouden van standaard opertionele procedures om uitbesteden en delegeren te vereenvoudigen
  • Zorgen dat de tien belangrijkste bedrijfssystemen werken:
  • Backup-, geld-, plannings-, communicatie-, metrics-, marketing-, relatie-, sales-,  leverings-, en algemene bedrijfssystemen
  • Nieuwe technologien voor betere processen en leveringen onderzoeken en ontwikkelen
  • Nieuwe technieken implementeren waar nodig
Team management

Een geweldig team van experts samenstellen, opleiden en aansturen die allen de visie van het bedrijf uitstralen

  • Verwachtingen over en weer communiceren
  • Prestaties met regelmaat evalueren
  • De mogelijkheden van huidige teamleden inschatten en hen stimuleren hun sterke kanten verder te ontwikkelen
  • Nieuwe teamleden zoeken, contracten opstellen, inwerken, begeleiden en samen evalueren
  • Afscheid nemen als dat nodig is
  • Het team gemotiveerd houden
Prestatie management

Meten is weten!

  • ‘Metrics’ systeem ontwikkelen en opzetten
  • Toezien om accuraatheid van de cijfers
  • Getallen bijhouden en analyseren
  • Wekelijkse en maandelijkse rapportages
  • Marketing activiteiten sturen op cijfers
Nog meer management
  • Management en organisatie/coördinatie van het maken en ontwikkelen van (werk)boeken, multimedia producten, membership programma’s, virtual en live events en coachings programma’s
  • Management van website’s; is de content up to date, doen alle links en knoppen het, zorgen voor updates, nieuwe websites ontwikkelen, de follow-up na de CTA en de ‘koop-knop’ inregelen, google analytics inregelen, social media plugins controleren, referenties/testimonials opvragen, een ‘store page’ ontwikkelen voor alle producten/diensten
  • Management van Ezine/Nieuwsbrief; een publicatie en promotie schema opstellen, lijstmanagement, content nakijken/lezen, zorgen voor tijdig versturen van mailings
  • Management van lanceringen; lanceerplan ontwikkelen inclusief promotie kalender, salespagina maken, ondersteuning bij lancering
  • Management van affiliates; affiliate programma ontwikkelen en uitwerken, ‘resource’ pagina op de website voor affiliates met promotiemateriaal, contact houden met affiliates, betalingen regelen
  • Management van joint ventures partners; implementatie van JV partner projecten, PvA’s opstellen, overleg met het team van de JV partner
  • Management van sprekers activiteiten; spreekaanvragen beoordelen, afspraken maken, coördinatie met opdrachtgever, benodigd materiaal regelen
  • Management van marketing; via google (seo), social media en lead management (sales funnel, weggever, autoresponders, follow-up, up sell mogelijkheden)
De ondernemers ontzorgen
  • Onderzoeken waar de tijd naar toe gaat
  • Proactief taken uit handen nemen die de ondernemer niet zelf hoeft te doen
  • Fungeren als ‘poortwachter’
  • Een email management systeem ontwikkelen
  • Een agenda systeem ontwikkelen

Hoe nu verder?

De eerste stap is een persoonlijk strategiegesprek. Ik leer jou en je bedrijf graag goed en gedegen kennen. Het makkelijkste is om te starten met een ‘get to know you’ project en het leukste is om mij dan iets te laten doen wat al heel lang op je verlanglijstje staat. Bevalt het, dan geef je stap voor stap steeds meer uit handen en zul je merken dat je meer en meer gaat stralen, dat je trots mag zijn op wat je voor elkaar krijgt. Een andere mogelijkheid is om te beginnen met een VIP dag. Daar vertel ik je graag meer over in een gesprek.

Ik bespreek de mogelijkheden graag persoonlijk met je. Plan een vrijblijvend gesprek met mij waarin we kijken naar jouw bedrijf, plannen en ideeën maar ook naar knelpunten. We brengen samen je situatie in kaart en bepalen samen de koers. De makkelijkste manier om een gesprek met mij te plannen is door mij even te bellen of emailen. Dit is geheel vrijblijvend en verplicht je tot niets. Bel mij op 06-22690972 of stuur een email naar Welmoed@OnlineBusinessManager.nl Vermeld wel je telefoonnummer en evt. website in deze mail.

Klik hier als je de ervaringen van klanten wilt lezen.

Share This